更-尘

云水无涯,浮世清欢,这珍贵的世间,你来,在这里,你去,还是在这里。那便是简单的存在,万物化尘,随喜赞叹。
Instagram : coralinejones_v_
Sina weibo : 更-尘
Hobby : Baking、Guitar、Travel、Films

  滋味旅程(又名:落魄大厨)讲述的是一名明星餐馆的主厨凯尔·卡斯帕因无法忍受自己那控制欲强且禁止其菜谱创作的老板而毅然辞职,后辗转得到一辆货车,与儿子和好友共同改装后一行人踏上追逐美食和领悟人生之路的故事。

  令人印象极深的是男主教导将三明治煎过头的儿子的一番话:I might not do everthing great in my life. Hey,I'm not perfect,I'm not the best husband and I'm sorry if I wasn't the best father.But I'm good at this and I want to share this with you,I want to teach you what I learned.I get to touch people's lives that's what I do and it keeps me going and I love it.

单纯的爱上美食,单纯的创造,所有的一切不是为了金钱,地位,而是让所有食者为之动容,男主尊重每一种食材,更尊重每一道美食,全身心的投入和爱感染了食物也感染了每一个人。最终获得曾贬低自己的美食家的赞赏与尊重,找到了曾经的烹饪热情,更修补了家庭与爱情。

With a happy ending.

人生不一定多辉煌,至少活得自在,做自己爱做的事,这才是生活。

评论

© 更-尘 | Powered by LOFTER